Tuesday, October 2, 2012

Kisah hidupku yang xseberapa sepangjang mgu lepas

Assalamualaikum wbt

Hari ni rasa malas tol nak keje huhu :( Byk call la rini n manpower x cukup asal ramai org cuti niyh! Sejak kebelakangan ni rase malas nak keje dah xde feel . Dengan assignment x siap g exam pon da nak start 7 & 14 hari bulan ni.

Sebenarnya,lagi rase x de mood coz minggu lepas banyak kejadian yang tidak menyenangkan berlaku kat saya n family.


1- My mom kena rompak. Die dalam perjalanan balek ke rumah n nak beli makanan kat ats bukit. Kawasan tu memnag gelap nak pulak time maghrib so my mom lalu situ nk g kedai makan. Tiba-tiba datang satu motor dari belakang ketok cermin belah passenger seat kereta my mom sampai pecah dan trus masukkan badan die ambil my mom nye handbag dan trus pecut lari. My mom x berhenti kereta lagik tau tgh jalan g kereta tuh die ketok. Konfirm my mom trauma lam kete . ni dah kali kedua die kene sblm ni die g pasar mlm tinggal handbag lam kete. Dua2 die salah g letak handbag yg boleh org nampak.




KIA RIO


 




 













Tengokla die pecahkan cermin kete tuh geram lak aku. disyaki perompak tuh bangsa india @ warga Indonesia. Moral of the story: Janganla letak bag atas seat or bawah di passenger seat yang mungkin boleh orang nampak. Pastikan letak bag bawah kaki semasa memandu.



2- Kemudian selang 2 hari, my mom kene rompak, saya pulak accident. aiii memang la nasib badan dah my mom xde kete hantar workshop saya pulak accident pon anta workshop. Hari Jumaat 28/9 kol 8.15pm my mom dari shah alam (tmpt kerja) datang ambil saya di terminal Putra lrt (tmpat keje KLCC) . 

Disebabkan hari tu ade kemalangan lori terbalek dr lane sebelah sane tau langgar pembahagi jalan seblah satu g. Jam sangat teruk. So my mom minta saya bawak kereta n lalu wangsa maju. so bile lalu wangsa maju sana, di jalan wangsa permai kot x silap saya xperasan traffic light kete depan berhenti saya tengah borak ngan my mom n then boom langgar kete depan x sempat brek. 

Kereta orang depan ialah Honda City yang bawa bangsa india perempuan. wahhh rase cam mimpi giler lah. Nasib baik die x marah siap tolong g. Die ade kawan tow truck dan orang yang urusan insurans. So kawan die haji singh tu tolong dr awal sampai abes la dr tow truck ke repot polis. Bersyukur sgt...n nasib baik no one injured!


Moral of the story: Janganla berborak,berangan ketika sedang memandu hehe. Pengajaran ni!!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...